יום רביעי, 3 במרץ 2010

מערוץ שבע: היוזמה ישראלית - לסגור מחנות הפליטים בבירה

פסיקה מעניינת של בית המשפט העליון של קייפטאון בדרום אפריקה מבהירה את הגבולות שמציבה הקהילייה הבינלאומית לפני פליטים. על פי הפסיקה ייסגר מחנה הפליטים "בלו ווטרס" ומאתיים ושבעים בני אדם שסירבו להתפנות ממנו יפונו עד לסוף החודש הנוכחי (מרץ), לאחר שדחו הצעות השיקום שהציעה עבורם נציבות האו"ם לפליטים, הUNHCR, שטיפלה בהם עד עתה. את העתירה הגישה עיריית קייפטאון.

על פי פסיקת השופט, לא ניתן לחייב לעד את בעלי הקרקע ואת העירייה לקיים את המחנות, ומעת שהוצעו לפליטים פתרונות ראויים הם אינם יכולים לעשות שימוש במעמד הפליטות על מנת לזכות לסיוע אינסופי. ידוע כי פליטים שאולצו לוותר על מעמד הפליט הנוח בנו לעצמם חיים טובים יותר בתוך זמן קצר, בוודאי כאשר השיקום נעשה בליווי נציבות האו"ם ונהנה מתמיכתם של ארגוני סעד מקומיים.

"ההתייחסות של נציבות האו"ם לפליטים היא הדרך הנכונה להתייחס לפליטים", מזכיר יואב שורק, מנהל 'היוזמה הישראלית', "והיא אופיינית לארגון שמטרתו שיקום פליטים, ארגון שפועל למען מטרה הומניטארית ולא משרת אג'נדה פוליטית. זאת, בניגוד לאונר"א, שכל מטרתו לשמר את הפליטים במצבם ולהשאיר את הפלשתינים במחנות עד לחיסולה של מדינת ישראל".

'היוזמה הישראלית' פונה ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ולראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת, לפעול למען סגירתם של מחנות הפליטים הפלשתיניים הקיימים עד היום בפאתי הבירה ותחת שיפוטה. "ריבלין דיבר לאחרונה על כך שזו חרפה שיש מחנות פליטים בירושלים", אומר השר לשעבר בני אלון, יו"ר היוזמה הישראלית, "והוא כמובן צודק. צריך לתרגם את זה למעשים."

"התועלת שתצמח לעיר ירושלים ולפליטים הפלשתיניים מסיום הסאגה בת שישים השנה הזאת תהיה עצומה", משוכנעים במטה היוזמה, "וחשוב לא פחות: יוצב כאן מודל שיזכיר לעולם שבעיית הפליטים היא בעיה הומניטארית שניתן לפתור אותה, ואין צורך להמתין לפתרון המדיני שככל הנראה לא יגיע בעתיד הנראה לעין".

(מקור: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/201269)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה